Hogyan lehet megtanulni a haragot nem csak a munkahelyen kontrollálni?
Senki sem dühösebb a másiknál, de mindenkinek van olyan helyzete, amikor csak úgy dühöng. Legyen szó egy állandóan késő kollégáról, egy rosszul működő programról a számítógépen, vagy egy takarítatlan munkaállomásról az előző műszakból.
Mindannyian tudjuk, mi a düh, és mindannyian éreztük már: akár múló bosszúságként, akár teljes körűen. A düh teljesen normális és egészséges érzelem. Amikor azonban kicsúszik a kezünkből, és rombolóvá válik, problémákhoz vezethet a munkahelyünkön, a személyes kapcsolatainkban és az életünk általános minőségében. Ezért az önszabályozás elsajátítása kiemelkedő fontosságú a teljes értékű és a munka szempontjából egészséges élethez.
Az irányítás megtanulása, a düh korlátozza az érzelmi károkat
Hogyan tarthatjuk tehát kordában a dühöt?
1.Relaxáció - Az egyszerű relaxációs eszközök, például a mély légzés és a nyugodt képzelet segíthetnek a dühös érzések csillapításában.
2.Kognitív átstrukturálás - Egyszerűen fogalmazva ez a gondolkodásmód megváltoztatását jelenti. Amikor feldúlt vagy, a gondolkodásod nagyon eltúlzott és túl drámai lehet; próbáld meg ezeket a gondolatokat racionálisabbakkal helyettesíteni.
3.Problémamegoldás - Van egy kulturális hiedelem, hogy minden problémára van megoldás, és hozzájárul a frusztrációnkhoz, ha azt tapasztaljuk, hogy ez nem mindig van így. A legjobb megközelítés egy ilyen helyzetben tehát az, ha nem a megoldás megtalálására összpontosítunk, hanem arra, hogyan kezeljük a problémát és hogyan nézünk szembe vele.
4.Jobb kommunikáció - Lassítsunk le, és gondoljuk át a válaszunkat. Gondolja át alaposan, hogy mit akar mondani. ha megőrizze a nyugalmát, megakadályozhatja, hogy a helyzet olyan beszélgetéssé váljon, amelyet már nem lehet visszavonni.
5.Változtasson a környezetén - Gondoskodjon arról, hogy a nap olyan időszakára tervezzen be egy kis személyes időt, amelyről tudja, hogy különösen stresszes.
Ha a környezetünk látja, hogy képesek vagyunk nyomás alatt nyugodtak maradni, és dühöngés nélkül elfogadni a visszajelzéseket, nagyobb valószínűséggel bíznak bennünk, ami viszont közelibbé tesz minket, és ennek következtében erősíti a kapcsolatainkat.