A munkahelyi szakszerűtlen viselkedés kezelése
A szakszerűtlen viselkedés kezelése az irodában némi erőfeszítést igényel. Szükséges azonban, ha el akarja kerülni a kaotikus munkahelyi környezetet. A szakmaiatlan viselkedés rossz precedenst teremthet a munkahelyen, konfliktusokat okozhat, és befolyásolhatja a teljesítményt. Minél hamarabb foglalkozik az alkalmazottak elfogadhatatlan viselkedésével, annál jobb a szervezet számára.
Személyes nézetek megosztása
A munkavállalók emberek, nem gépek. Vannak érzelmeik; vannak ötleteik; és saját véleményük van a problémákról. Bár a munkahelynek nem szabad korlátoznia a beszédet, a szakmaiság azonban azt diktálja, hogy az alkalmazottak kerüljék a személyes véleményük munkahelyi bevitelét. Kezdjük azzal, hogy egy munkavállaló véleménye egy másikról sértőnek minősülhet. A probléma azonban az olyan ellentmondásos témákkal kapcsolatos véleményekkel kezdődik, mint a politika, a vallás és a kultúra. Hogyan kezelje a munkahelyen potenciálisan ellentmondásos véleményeket megosztó alkalmazottakat:
- Gondoskodjon arról, hogy legyenek szabályok a munkahelyi beszédre vonatkozóan.
- Bátorítsa az alkalmazottakat, hogy jelentsék a sértő véleményeket.
- Büntesse a sértő beszéd megsértését.
Domináns viselkedés
A megbeszélés célja, hogy több ötletet és nézőpontot gyűjtsön össze. Az értekezleteket uralni próbálni és megakadályozni, hogy mások hozzájáruljanak, aligha tekinthető professzionális viselkedésnek. Előfordulhat, hogy egy alkalmazott nem szándékosan teszi ezt; lehet, hogy túl sok ötlete van, és meg akarja osztani azokat. De még ha a probléma ártalmatlan hajszolásból ered is, akkor is probléma. Ha egy adott alkalmazott megakadályozza, hogy mások megfelelően hozzájáruljanak a beszélgetéshez, akár azzal, hogy félbeszakítja őket, akár azzal, hogy hosszasan beszél, a neheztelés növekedhet. Ez pedig több problémát okozhat, mint gondolnád. Hogyan kezelje: adjon mindenkinek esélyt arra, hogy hozzájáruljon a magvetésekhez. Ha egy alkalmazott megpróbálja monopolizálni a megbeszélést, határozottan figyelmeztesse, hogy várjon a sorára, és hagyja, hogy mások is megszólaljanak.
Bullying és megfélemlítés
A bullying nem korlátozódik az általános iskolai játszótérre; a vállalati környezetben is létezik. Valójában a munkahelyi zaklatás az egyik legnagyobb probléma, amellyel a munkavállalóknak mostanában szembe kell nézniük. Íme a munkahelyi zaklatás és megfélemlítés néhány formája:
- Folyamatos rossz bánásmód
- nyilvános megalázás
- igazságtalan kritika
- társadalmi kirekesztés
- szóbeli/fizikai bántalmazás
A zaklatás gyakori célpontjai közé tartoznak a magasan teljesítők és a szelídebb típusok. A zaklatás arra kényszerítheti a munkavállalókat, hogy elhagyják a vállalatot, ami növeli a fluktuációt. Hogyan kezelheti:
- Szakmai panasz- és jogorvoslati mechanizmus biztosítása.
- A dolgozói panaszok kivizsgálása.
- Nulla tolerancia tanúsítása a zaklatással szemben.