Az ügyfelek kívánságainak felismerése nem mindig könnyű
A sikeres értékesítés több tényezőtől függ.A leggyakoribb válasz, amit az ügyfél ad az értékesítő azon kérdésére, hogy mit keres, az, hogy nem tudom. A legtöbb értékesítő számára ez a válasz kihívást jelent, mert nem teljesen elutasító. Bár a határozatlanság néha rosszabb tulajdonság.
Az értékesítők gyakori hibája ilyenkor, hogy információkkal árasztják el a potenciális ügyfelet. Az ügyfél gyakran kihűl, megszűnik az érzékelése, elveszíti az érdeklődését, és csak arra válaszol, amit nem tud. Ha sikeres értékesítő szeretne lenni, próbáljon ki egy másik stratégiát.
Folyamatosan tegyen fel olyan kérdéseket, amelyekre biztosan válaszolnak
Az egyértelmű és frappáns kérdések, szinte mintha egy kisgyermekhez intézné őket, ráveszik az ügyfelet a válaszadásra. Mindenáron próbáld meg kideríteni, hogy mit keresnek, és miért jöttek az üzletbe. Gondold végig a kérdéseket. Ha már régóta az üzletben vagyunk, a kérdések egyszerűnek tűnhetnek, de a vásárló számára zavaróak lehetnek. mi azt akarjuk, hogy rövid kérdéseket tegyünk fel. Legegyszerűbb formájukban ezek olyan kérdések, mint a "miért" és a "hogyan". Vagy talán így néznek ki: Mondana egy példát? Miután választ adtak, folytassuk a rövid kérdezősködést, és kérdezzük meg: Mondana még egy példát? Ezután szünetet tartasz, és hagyod, hogy az ügyfél további információkat adjon, amire egy újabb rövid kérdéssel válaszolsz, például: "Hogyan?" vagy "Miért?". Alapvetően mindent meg akarsz tenni, hogy rávegyed őket, hogy többet beszéljenek.
Ne tedd fel újra és újra ugyanazokat a kérdéseket
Ha így teszel, inkább tűnsz kíváncsi 3 éves gyereknek, mint annak az értékesítési szakembernek, akinek tudod magad. rövid kérdésekkel hosszú válaszokat kapsz. A hosszú kérdésekre rövid válaszokat kapsz. Öntől függ, hogy milyen megközelítést választ, de ha valóban meg akarja ismerni az ügyfelek igényeit, a rövid kérdésekkel gyorsabban eljut oda.