Hogyan lehet megoldani a munkavállalók közötti munkahelyi konfliktusokat
Amikor a dolgozók vitatkoznak egymással, az az egész munkahelyre kihat.Bármely üzleti környezet a konfliktusok melegágya lehet. Egy kisvállalkozói környezetben mindenki közel áll egymáshoz. Hogyan kezelje a konfliktusokat ebben a környezetben anélkül, hogy nagyobb problémákat okozna a napi üzleti működésben? Igen, ez az Ön vállalkozása. De ezek olyan személyek, akikhez közel áll - valószínűleg már régóta ismeri őket -, és mindennap szoros közelségben dolgoznak. Hogyan oldja meg a konfliktusokat ilyen környezetben?
Közvetlenül a forráshoz
Először is, menjen közvetlenül a forráshoz. Ez lehet egy Önnel konfliktusban álló személy, vagy lehet két alkalmazottja, akik konfliktusban állnak egymással. A helyzettől függetlenül - maradjon pártatlan. Ha valaki konfliktusban van önnel - hallgassa meg. Lehet, hogy a problémának semmi köze a munkához - lehet, hogy csak a külső életükben lévő stressz az oka, amit a munkahelyükre hoztak. Vagy lehet, hogy jogos oka van a konfliktusnak - és nyitottnak kell lenned arra a tényre, hogy lehet, hogy éppen te vagy az, aki téved. Ha pedig két munkatársa között van konfliktus - menjen el mindegyikükhöz külön-külön, és beszélje meg velük.
Vonja be a vitatkozó kollégákat a beszélgetésbe
Mihelyt mindkét oldalt külön-külön meghallgatta, hozza össze őket, és kövesse a megbeszélést. A lényeg az, hogy dolgozzátok fel a problémákat - közösen. A probléma gyökeréig kell eljutnia, hogy az ne eszkalálódjon és ne veszélyeztesse az elvégzett munkát vagy a kis munkahelyi környezet összetartását.
Megoldás elfogadása
Elvégül meg kell jutni a megoldáshoz - még akkor is, ha az többre van szükség a megbeszélésnél és a kézfogásnál. Ha sikerül rávenned a feleket, hogy kezet rázzanak, mosolyogjanak és maguk mögött hagyják a dolgot, a csatát megnyerted, és továbbléphetsz. ha szükséges, ne félj attól, hogy részletesen is megvizsgáld a konfliktust. Ha új irányelveket vagy eljárásokat kell bevezetni annak érdekében, hogy a jövőben ne fordulhasson elő ugyanez a konfliktus, beszélje meg ezt a munkatársaival. Minél inkább hagyja, hogy felelősséget vállaljanak a helyzetért és a szükséges változtatásokért, annál inkább be fogják tartani ezeket az új irányelveket és eljárásokat.A konfliktus lehet jó dolog. És nagyon káros is lehet, ha nem oldják meg gyorsan és helyesen. Soha ne kövesse el azt a hibát, hogy túlságosan félvállról veszi alkalmazottai problémáit. Győződjön meg róla, hogy megértik, hogy az aggodalmaik fontosak az Ön számára, és hogy az ő érdekeiket tartja szem előtt, amikor segít megoldani ezeket a munkahelyi konfliktusokat. Ezzel megmutatja nekik, hogy Ön a főnök, de törődik velük, és hogy fontos részét képezik a szervezetének.