Hogyan kezeljük a munkahelyi megaláztatást?

Ha a munkahelyen megfélemlítés történik, ez a társadalmi kapcsolatok megszakadásának első jele és az egészségtelen munkakörnyezet kezdete, amely számos területen megmutatkozik. Először is, ez nemcsak a zaklatás által közvetlenül érintett személy mentális, hanem fizikai egészségének megzavarását is jelenti. A zaklatás befolyásolja a munkavégzést is, nagyobb a hiányzás. Mindez a vállalat profitjának csökkenéséhez is vezethet.
A bántalmazott személy számára egy ilyen kellemetlen munkakörnyezet számos következménnyel járhat, amelyek számos pszichoszomatikus nehézség formájában jelentkeznek. A napi stressz, amelyet ez a helyzet magával hoz, alvászavarokban, étkezési szokások megváltozásában vagy súlyváltozásokban nyilvánulhat meg. Ezek a tények számos betegséget érinthetnek.
Hogyan lehet felismerni a zaklatásokat?
Ha valaki megfélemlítés áldozata lesz, nagyon gyakran szégyelli ezt a helyzetet, pedig a legtöbb esetben egyáltalán nem lehet hibáztatni érte. Zavarja a bűntudat, nem akar bizalmat kelteni senkiben. Ez azonban nincs helyén. A felügyelő segíthet. Számos szervezet foglalkozik azonban ezzel a kérdéssel.
Ha a zaklatás gyerekcipőben jár, nem mindenki veszi figyelembe. Ha azonban napi szinten fordulnak elő helyzetek, tenni kell valamit.
A kollégák körében a zaklatás gyakran abban nyilvánul meg, hogy nem kommunikál egy adott kollégával, nem ad át neki fontos munkainformációkat, rágalmazást terjeszt róla, figyelmen kívül hagyja munkahelyi sikerét, és kiemeli az elkövetett hibákat.
Van néhány diagnosztikai módszer, amely elősegíti a munkahelyi zaklatás felderítését. A menedzser személyisége is nagy szerepet játszik. Ha empatikus és hallgatja az alkalmazottait, hamarosan felfedezheti, hogy a munkahelyen nincs minden rendben.
Minden munkacsoportban folyamatosan létre kell hozni és támogatni kell a jó kapcsolatokat. Ezt különösen egy olyan felettesnek kell biztosítania, aki támogatni tudja az egészséges munkakörnyezetet, amelyben mindenki támogatja egymást. Szervezhet csapatépítő rendezvényeket alkalmazottai számára. Nem szabad feleslegesen és nyilvánosan hangsúlyoznia a hibákat. Fontos a kommunikáció támogatása is, nemcsak a kollégák, hanem a munkavállaló és a felettes között is.
