Hogyan reagáljon a munkaideje után megcsörrenő munkahelyi telefonra?
Elmúltak azok az idők, amikor csak sikeres vállalkozóknak vagy magas beosztású vezetőknek volt mobiltelefon a fülükben. Ma az üzleti mobiltelefon vagy laptop az egyik gyakori előny, amelyet az új munkavállalókat vonzó munkaadók kínálnak. De néhány munkáltató valahogy automatikusan feltételezi, hogy mindig elérhető lesz, amikor üzleti telefont kap. Jogosultak-e rá egyáltalán? És ha elfogadja ezeket a feltételeket, hogyan kell fizetnie az üzleti hívásokért vagy az üzleti e-mailek feldolgozásáért munkaidő után? Sok alkalmazott tévesen úgy gondolja, hogy ez az alaptevékenységük része.
Nem kell otthon otthoni üzleti telefon
Ha úgy dönt, hogy csak időt tölt a családjával, a hobbijaival, vagy csak lazít, kapcsolja ki üzleti telefonját munka után, és hagyja a munkahelyén. A főnöke semmiképp sem utasíthatja, hogy telefonáljon szabadsága alatt. Csak ajánlani tudja Önnek, vagy megkérdezheti. Ha azonban úgy dönt, hogy nem viszi haza a telefonját, akkor nem szabad büntetni.
Mi a helyzet a túlórákkal?
A munkáltatónak joga van túlórákat rendelni, de még ebben az esetben is be kell tartania a törvényi korlátokat. Legfeljebb heti nyolc és évente 150 óra. Amikor a munkáltatója elrendeli, hogy egy bizonyos időpontban elérhető legyen üzleti telefonon, az gyakorlatilag túlmunkarendelés, és a munkavállalót pénzügyileg is így kell értékelni.
A kölcsönös megegyezésről van szó
Ha úgy dönt, hogy a munkáltató rendelkezésére áll a szabadságon vagy akár egy szokásos nyaralás alatt, akkor különösen emlékezzen a pihenésére. Szánjon a nap egy bizonyos részére a munkára, lehetőleg reggel. Reggeli után kezelje az üzleti hívásokat és a munkahelyi e-maileket. Ha van családja, akkor biztosan értékelni fogja. Töltse a hátralévő idejét, új élményeket, aktív és passzív pihenést, vagy csak lustálkodjon.